Druk rolowy

81 479 05 32

Druk arkuszowy

81 381 85 86

Jak stworzyć swoją wizytówkę online?

Wizytówka to dobry sposób na zareklamowanie swoich produktów lub usług w kontakcie bezpośrednim z potencjalnym klientem. Obecnie każdy dyrektor, prezes, manager i inne osoby zajmujące stanowisko na wyższym szczeblu oraz przedsiębiorcy oferujący swoje usługi posiadają wizytówki firmowe lub osobiste. W niektórych branżach skupionych wokół specjalistów z danej dziedziny bardziej sprawdzą się wizytówki imienne zawierające konkretne nazwisko i obszar działalności. Większe przedsiębiorstwa, takie jak firmy dystrybucyjne czy zakłady produkcyjne często reklamują się wizytówkami z nazwą firmy i danymi kontaktowymi do działu obsługi. Niezależnie od formy i rodzaju, swoją wizytówkę możesz w prosty sposób zaprojektować i zamówić online. 

Na czym polega tworzenie wizytówek online? 

Zamówienie wizytówek online stanowi niezwykle szybkie, proste i komfortowe rozwiązanie dla każdego. W Internecie bez problemu znajdziesz niejeden, zarówno płatny jak i darmowy, kreator wizytówki online, dzięki któremu stworzysz szablon swojej mini reklamy. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie stworzyć wzór, możesz wybrać jeden z gotowych szablonów dostępnych w ofercie drukarni internetowej

Po stworzeniu lub wybraniu jednego z dostępnych szablonów, wystarczy tylko zaznaczyć, który typ wizytówki Cię interesuje i w jakim formacie ma być wydrukowana. Jeśli marzysz o wizytówce w niestandardowym formacie, możesz skorzystać z opcji wybrania własnych parametrów, które drukarnia postara się uwzględnić w projekcie przy jednoczesnym zachowaniu standardów drukarskich. Poza rozmiarem, należy także wybrać rodzaj papieru, na którym zostanie zrealizowany wydruk. Możesz także skorzystać z oferty dodatkowego uszlachetnienia wizytówek. W kolejnych akapitach przybliżymy poszczególne etapy składania zamówienia na wizytówki. 

Wizytówki online – zleć projekt lub zaprojektuj szablon samodzielnie 

Mężczyzna wręcza kobiecie firmową wizytówkę.

Wiele osób decyduje się na samodzielne projektowanie wizytówek online, ponieważ mają już swój pomysł i zależy im, żeby ta osobista reklama był jak najbardziej spersonalizowana. Biorąc pod uwagę ilość poradników mówiących o tym, jak zrobić wizytówki aby były zgodne ze standardami wizualnymi i funkcjonalnymi, samodzielne wykonanie projektu nie musi być takie trudne. 

Wiemy jednak, że stworzenie projektu jest niekiedy bardzo czasochłonne, a zwykle liczy się czas. Wtedy warto wybrać gotowy szablon wizytówki dostępny w ofercie drukarni, zwłaszcza jeśli poszukujesz klasycznych wzorów i minimalistycznej formy przedstawienie swoich usług. W wielu przypadkach istnieje możliwość modyfikacji projektów wedle potrzeb Klienta, dlatego w razie pytań czy wątpliwości warto skonsultować się ze specjalistami z drukarni online w celu ustalenia dodatkowych możliwości. 

Drukarnia wizytówek online – sprawdź dostępne rodzaje i formaty 

Biorąc pod uwagę dostępne rodzaje wizytówek, wyróżnić można dwie kategorie: 

  • wizytówki standardowe – składają się one z jednego prostego kartonika, na którym umieszczony jest nadruk z grafiką i tekstem, zwykle wybierane są przez specjalistów z danej branży, którzy potrzebują miejsca na zdjęcie czy grafikę oraz dane personalne.
  • wizytówki składane – charakteryzują się tym, że można je złożyć w tak zwaną winietkę i choć rozmiar mają taki sam jak wizytówki standardowe, to posiadają więcej przestrzeni do zadrukowania, zazwyczaj są wybierane przez firmy, takie jak zakłady fotograficzne, restauracje czy agencje graficzne, które chcą zaprezentować swoje projekty na wizytówce.

Obie opisane wyżej kategorie wizytówek można jeszcze rozróżnić pod kątem ilości zadrukowanych stron. Wizytówka jednostronna zawierająca mniej nadruku jest często wybierana przez osoby poszukujące minimalistycznego wzoru. Zaś wizytówka dwustronna to opcja dla tych, którzy potrzebują umieścić większą ilość informacji lub chcą pochwalić się zdjęciami swoich produktów lub usług. 

Po przygotowaniu projektu wizytówki online lub nawet jeszcze wcześniej warto zapoznać się z dostępnymi formatami kartoników. Wymiary wizytówki są niezwykle kluczowe pod kątem dostosowywania szablonu, tak aby grafika i tekst były czytelne. Takim najbardziej standardowym formatem tej osobistej reklamy są wizytówki w formacie 90×50 mm, które bez problemu zmieszczą się w portfelu czy wizytowniku. 

Dobierz odpowiedni papier do wizytówek 

Drukarnie wykorzystują kilka różnych rodzajów papierów do profesjonalnego wydruku wizytówek. Arkusze te muszą spełniać wymagania jakościowe, aby można było umieszczać je w portfelu bez obaw o wyblaknięcie kolorów czy utratę jakości nadruku. Papiery cechują się zróżnicowaną gramaturą, która powinna wynosić co najmniej 250 g/m2, aby arkusz nie był zbyt przezroczysty. 

Przed dokonaniem zamówienia na wizytówki należy zastanowić się nad tym w jaki sposób chcemy przedstawić siebie lub markę. Popularna, ostatnimi czasy, wizytówka ze zdjęciem będzie wyglądała lepiej na twardszym arkuszu o gładkiej strukturze, zaś kreatywne wizytówki pozostawiają nieco więcej możliwości. 

Wizytówki na papierze kredowym czy satynowym? 

Papier kredowy i satynowy to dwa najbardziej popularne rodzaje papieru wybierane zarówno do wydruku wizytówki osobistej jak i firmowej. Obydwa arkusze charakteryzują się wysoką jakością i bardzo dobrą prezencją, ale ze względu na pewne różnice powinno się je dobierać w zależności od projektu. 

Papier kredytowy najlepiej zdaje egzamin w druku kolorowym, ponieważ jest gładki i sprawia wrażenie lekko śliskiego. Kreatywna wizytówka firmy, na której prezentuje się detale będzie fantastycznie wyglądała na arkuszu kredowym. Natomiast papier satynowy jest bardzo gładki i lekko matowy, dlatego też stosuje się go do wydruków projektów zawierających ograniczoną paletę barw. Świetnie sprawdza się więc w minimalistycznych szablonach. 

Wizytówki na papierze metalizowanym

Druk wizytówek na papierze metalizowanym nie jest może bardzo popularny, ale zdecydowanie wart swojej ceny. Papier metalizowany charakteryzuje się dużą sztywnością i specjalną laminacją po obu stronach kartonika. W tym przypadku Klient może wybrać, czy woli powierzchnię matową czy błyszczącą. Wizytówka wydrukowana takim sposobem daje niezwykły efekt nadruku na metalu, dlatego polecana jest osobom i firmom pragnącym wyróżnić się na tle konkurencji. 

Wizytówki na papierze ekologicznym 

Ostatnią propozycję stanowi wizytówka eko drukowana na papierze ekologicznym pochodzącym z recyklingu. Wbrew pozorom, papier ten świetnie sprawdza się w druku umożliwiając wyprodukowanie niezwykle nowoczesnej wizytówki, dzięki której przy okazji możesz pochwalić się tym, że Twoja firma prezentuje proekologiczne podejście. 

Uszlachetnienie wizytówek online – na czym to polega? 

Uszlachetnienie wizytówek polega na pokryciu specjalnymi substancjami lub materiałami podłoża drukarskiego, czyli w tym przypadku wybranego rodzaju papieru. Dzięki zastosowaniu takiego zabiegu możliwe jest stworzenie eleganckich wizytówek cechujących się większą odporna na uszkodzenia mechaniczne. Wśród technik służących uszlachetnieniu wizytówek można wyróżnić foliowanie, lakierowanie i tak zwany hot stamping. 

Wizytówki foliowane, czy inaczej laminowane, charakteryzują się cienką i przezroczystą powłoką (folią) dzięki której zyskują na wyglądzie. Folię można nakładać jednostronnie lub dwustronnie w zależności od projektu. Jeżeli plan zakłada wykorzystanie wielu, żywych kolorów zaleca się wybranie wizytówki laminowanej folią błyszcząca, zaś przy kolorach pastelowych lepiej sprawdza się folia matowa. 

Lakierowanie stanowi najbardziej popularną technikę uszlachetniania, która polega na pokryciu papieru warstwą lakieru. Dzięki temu farba zykuje większą odpornosć na ścieranie. Co ważne, zabieg ten można stosować tylko miejscowo, więc można polakierować tylko niektóre, wybrane elementy. Hot stamping zaś umożliwia stworzenie złoconej wizytówki poprzez umieszczenie na niej specjalnej folii, która dodaje blasku i iście prestiżowego efektu. 

Ile kosztuje projektowanie i drukowanie wizytówek? 

Ostateczna cena wizytówki zależna jest od kilku istotnych czynników, w tym na przykład wybranej metody drukarskiej. W przypadku, gdy chcesz wydrukować niewielką ilość sztuk zaleca się stosowanie druku cyfrowego, który jest wtedy korzystniejszy finansowo. Wydruk offsetowy opłaca się bardziej, gdy potrzebujesz większej ilości materiałów reklamowych. Dodatkowo na koszt wydruku wizytówek wpływa również wybrany format, rodzaj papieru i dodatkowe zdobienia. W przypadku zamówienia własnego projektu wizytówki u profesjonalnego grafika, czy w drukarni, należy jeszcze wziąć pod uwagę koszt realizacji tego zlecenia. 

Potrzebujesz projektu lub masz indywidualne wymagania?

Skontaktuj się

0
    0
    Wyślij zapytanie
    Póki co nie masz dodanych żadnych produktówWróć do strony