Wizytówki jedno czy dwustronne? Jakie wizytówki będą odpowiednie?
Opublikowano: 27 stycznia 2023Pomimo wszechobecnej cyfryzacji i przeniesienia części kontaktów biznesowych do przestrzeni internetowej nadal duże znaczenie mają wizytówki papierowe. Są szczególnie ważne na spotkaniach biznesowych, ale także w kontaktach z odwiedzającymi nas klientami. Przeczytaj, dlaczego warto stosować ten typ reklamy, jak powinny wyglądać kartoniki z naszymi danymi i na jakiej podstawie określane są ceny wizytówek.
Cel wizytówki i informacje
Wizytówki są jedną z form reklamy bezpośredniej, najczęściej stosowaną wśród osób na wysokich stanowiskach, takich jak dyrektorzy, managerowie, czy specjaliści. To pewnego rodzaju przedłużenie osobowości, które pomaga utrwalić imię i nazwisko rozmówcy. Wizytówki mogą być także stosowane jako reklama usług firmowych poprzez zamieszczenie na niej dodatkowych informacji. Taka forma nadaje przedsiębiorstwu profesjonalnego wizerunku i wzbudza zaufanie. Poza tym mieści się do portfela, przez co pojawia się przed oczami klienta co jakiś czas. Jednak, aby spełniała swój cel, musi być przygotowana w sposób przemyślany i zawierać najważniejsze informacje. Niezbędne minimum to: imię i nazwisko, stanowisko (lub zawód), nazwa firmy, logo firmy, dane adresowe i kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, strona internetowa, profil na Facebooku czy Instagramie). Szczegółowe informacje zależą od branży, stanowiska, oraz pomysłu. Ważny jest także przemyślany projekt wizytówki, który powinien być: przejrzysty, oryginalny i atrakcyjny.
Cena wizytówki – projekt
Wybranie informacji, jakie będą ważne na wizytówce to połowa sukcesu. Wiele osób zwraca dużą uwagę także na jej wizualny aspekt. Tutaj pojawia się pole do pobudzenia swojej kreatywności, gdyż ciekawy wygląd wizytówki może zapaść w pamięć na długo. Na całość projektu składa się szereg pojedynczych aspektów jak np.: kolory, czcionki, wymiary i grafiki. Należy pamiętać o zrównoważeniu ilości danych i atrakcyjności projektu – od tego będzie zależeć decyzja o wyborze wizytówek jednostronnych lub w przypadku bardziej złożonego pomysłu – wizytówek dwustronnych. Jest to niezwykle ważne, aby mądrze zagospodarować niewielką przestrzeń i nie odwracać uwagi od najważniejszych informacji. Do istotnych elementów zaliczamy: logo firmy, imię i nazwisko, stanowisko. Kolejnymi są dane kontaktowe oraz adresowe. W związku z wieloma możliwościami zaprojektowania wizytówki, ceny projektu mogą wahać się od kilkudziesięciu, do kilkuset złotych. Wiele drukarni w swojej ofercie ma również możliwość stworzenie projektu, dzięki czemu całość, wraz z realizacją, może wyjść taniej.
Wizytówki – cena wydruku
Tak, jak w przypadku ceny projektu, tak i w przypadku wydruku, ciężko jest jednoznacznie określić ceny wizytówek. Na koszt wydruku mają wpływ takie zmienne jak: nakład, rodzaj papieru, wykończenie (np. zaokrąglenie rogów, indywidualny kształt), jedno lub dwustronny zadruk. Warto więc wybrać drukarnię, która profesjonalnie podejdzie do zadania, wspólnie ustali najlepsze opcje oraz ma doświadczenie w realizacji tego typu projektów.
Sprawdź ile zapłacisz za swoje wizytówki w drukarni Printika >>
Spójność przekazu marki
Dobrze zaprojektowana i wydrukowana wizytówka jest jednym z elementów budowania wizerunku firmy i pracownika. Jest obowiązkowym produktem podczas spotkań biznesowych, na których można poznać osoby, które są potencjalnymi klientami, przyszłymi współpracownikami, czy partnerami biznesowymi. Wizytówka to część identyfikacji wizualnej marki, która graficznie odzwierciedla jej wartości i wizję. W zamyśle pokazuje także tożsamość firmy. Identyfikacja wizualna pozwala na utrwalanie w świadomości odbiorców wizerunku marki oraz odróżnia ją od konkurencji. Warto jednak pamiętać, że wizytówka spełni swoje cele tylko, jeśli będzie przemyślana oraz spójna. Dlatego przy projektowaniu wizytówek pamiętaj, aby tworzyły jedną całość z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej.